Дистанційна форма навчання в умовах пандемії COVID-19 та війни в Україні за оцінюванням студентів медичного університету
DOI:
https://doi.org/10.30978/TB2023-2-98Ключові слова:
дистанційне навчання; студенти-медики; анкетування; особистісне ставлення; ефективність навчання; позитивні та негативні чинники.Анотація
Мета роботи — вивчити ставлення студентів 5-го та 6-го курсів медичних факультетів Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького до змішаних форм навчання, зокрема дистанційної, в умовах карантину через пандемію COVID-19 і воєнного стану.
Матеріали та методи. Проведено анкетування, за результатами якого вивчено ставлення студентів 5-го і 6-го курсів медичних факультетів до змішаної форми навчання під час осіннього семестру 2022/2023 навчального року.
Результати та обговорення. Серед учасників опитування третина (33,7 %) усвідомила можливість перебувати в навчальному процесі та відзначила більшу відповідальність за навчання, тобто позитивну зміну в цілому. Однак 18,5 % опитаних вказали на негативну зміну, відчуваючи байдужість. Більше третини студентів (39,1 %) оцінили свій рівень тривоги як високий, ще третина (33,7 %) — як дуже високий. Установлено, що, крім навчання, 30,4 % студентів займаються волонтерською діяльністю, більше половини (53,2 %) працюють, зокрема 30,4 % — у медичній сфері. Серед студентів 6-го курсу участь у волонтерській діяльності порівняно зі студентами 5-го курсу була більшою — 39,7 %, працювало більше студентів — 56,4 %. Серед негативних чинників для 80,4 % опитаних студентів- 5-го курсу перше місце посідала відсутність набуття і вдосконалення практичних навичок, друге місце — технічні труднощі. На прагнення здобувати знання дистанційне навчання не вплинуло у 72,3 % студентів, а решта зазначили, не мають мотивацію до навчання з переходом на дистанційну форму навчання.
Висновки. Війна та воєнний стан в Україні стали джерелом стресу для всіх учасників навчального процесу, тому визначення ставлення студентів до навчання є актуальним і потрібним у сучасних умовах. Використання інформаційних технологічних засобів збільшує можливості як для освіти, так і для науки. Під час карантину, спричиненого пандемією CОVID-19 та воєнним станом в Україні, навчальний процес не зупинився, а дистанційний формат навчання, на думку абсолютної більшості опитаних студентів, дав змогу, перебуваючи у відносно безпечних місцях, продовжити вивчати медицину.
Посилання
Malyshevska OS, Motriuk VB, Pohorilyi MP, Yonda MIe, Yavorskyi VP. [Aspekty vplyvu dystantsiinoho navchannia na studentiv medychnykh universytetiv v umovakh COVID-19]. Colloquium-Journal. 2021;32(119):17-22. http://doi.org/10.24412/2520-6990-2021-32119-17-22. Ukrainian.
[Polozhennia pro dystantsiinu osvitu MON Ukrainy, zatverdzhene nakazom No. 466 vid 25.04.2013 roku]. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text. Ukrainian.
Pototska IS, Rybinska VA, Matsko NH, Savenko AA. [Osobystisne stavlennia studentiv medychnoho navchalnoho zakladu do dystantsiinoho navchannia]. Norwegian Journal of Development of the International Science. 2021;65:51-58. Ukrainian.
Solomakha KV, Harkavyi SI. [Problemy ta perspektyvy dystantsiinoi osvity v Ukraini]. Exvironment & Health. 2020;3:60-64. http://doi.org/10.32402/dovkil2020.03.060. Ukrainian.
Shevchenko OS, Petrenko VI, Todoriko LD, Ovcharenko IA, Pohorielova OO. [Dystantsiine navchannia u medychnii osviti: svitovyi dosvid]. Tuberkuloz, lehenevi khvoroby, VIL-infektsiia (Ukraine). 2020;1: 97-101. http://doi.org/10.30978/TB2020-1-97. Ukrainian.
Bandas IA, Palytsia LM, Skobeiva OA. [Plos and cons of distance learning for medical students under quarantine conditions]. Medychna osvita. 2021;3:72-76. http://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.3.12598. Ukrainian.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Автори
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.