Перспективи впровадження консультативно-індивідуальної та симуляційної форми навчання у систему вищої медичної освіти України

Автор(и)

  • L.D. Todoriko ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет», Чернівці
  • V.I. Petrenko Національний медичний університет імені О.О. Богомольця, Київ
  • O.S. Shevchenko Харківський національний медичний університет
  • N.A. Lytvynenko ДУ «Національний інститут фтизіатрії і пульмонології імені Ф.Г. Яновського НАМН України», Київ
  • A.D. Todoriko ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет», Чернівці

DOI:

https://doi.org/10.30978/TB2019-1-81

Ключові слова:

симуляційна медицина, консультативно-індивідуальна форма, інформаційно-комунікативні технології

Анотація

Трансформація методології навчання в європейських університетах відбувається через збільшення питомої ваги самонавчання за методикою консультативно-індивідуальної форми із залученням платформи симуляційного центру, що є однією з умов запровадження фундаментального освітнього принципу в реаліях глобалізації та трансформації в постіндустріальне середовище — безперервна освіта протягом усього життя.
Інформаційно-комунікативні технології (ІКТ) розвивають ідеї програмованого навчання, відкривають абсолютно нові, ще до кінця не досліджені технологічні варіанти засвоєння інформації, пов’язані з унікальними можливостями сучасних комп’ютерів і телекомунікацій. Прикладом цього є впровадження телемедицини, що дає змогу проводити високого рівня консультації та вести дебати у реальному часі за участі широкого кола різнопрофільних фахівців у форматі «лікарські дебати». Перспективами вищої освіти стають «хмаркові технології», а освіта перестає обмежуватися якимись часовими та просторовими рамками. Цьому сприяють створення широкої бібліотечної мережі, суттєве розширення представлення наукової літератури на Інтернет-ресурсах з безкоштовним доступом до електронно-інформаційних носіїв.
Висновки. Складний період освітніх інтеграційних процесів та реформаторських змін передбачає ефективне впровадження досвіду розвинених країн для підготовки мобільного творчого спеціаліста високої кваліфікації з широким залученням потенціалу когнітивно-креативних та інтелектуально-творчих напрямів через впровадження консультативно-індивідуальної форми навчання з широким застосуванням можливостей симуляційної медицини у систему вищої медичної освіти України. Створення електронних ресурсних центрів є ефективним інструментом не тільки симуляційного навчання, а й об’єктивного оцінювання професійної компетентності, а також є підґрунтям для управлінських рішень стосовно контролю за якістю надання та виконання медичних послуг.

Біографії авторів

L.D. Todoriko, ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет», Чернівці

Тодоріко Лілія Дмитрівна

д. мед. н., проф., зав. кафедри фтизіатрії та пульмонології

58002, м. Чернівці, Театральна пл., 2

V.I. Petrenko, Національний медичний університет імені О.О. Богомольця, Київ

Петренко Василь Іванович

д. мед. н., проф., зав. кафедри фтизіатрії та пульмонології

O.S. Shevchenko, Харківський національний медичний університет

Шевченко Ольга Станіславна

д. мед. н., проф., зав. кафедри фтизіатрії та пульмонології

N.A. Lytvynenko, ДУ «Національний інститут фтизіатрії і пульмонології імені Ф.Г. Яновського НАМН України», Київ

Литвиненко Наталія Анатоліївна

д. мед. н., ст. наук. співр. відділу хіміорезистентного туберкульозу

A.D. Todoriko, ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет», Чернівці

Тодоріко Аліна Дмитрівна

асист. кафедри психології та філософії

Посилання

Boychuk TM, Herush IV, Khodorovskyy VM. Server dystantsiynoho navchannya BDMU - efektyvnyy instrument orhanizatsiyi ta kontrolyu samostiynoyi roboty studentiv. Materialy Х yuvileynoyi Vseukrayinskoyi navchalno-naukovoyi konferentsiyi z mizhnarodnoyu uchastyu «Kredytno-modulna systema orhanizatsiyi navchalnoho protsesu u vyshchykh medychnykh (farmatsevtychnomu) navchalnykh zakladakh Ukrayiny na novomu etapi». 2013;(2): 3-76 (Ukr).

Kozar TP. Rozvytok systemy osvity Ukrayiny na rynku mizhnarodnykh osvitnikh posluh. Derzhava ta rehiony: naukovo-vyrobnychyy zhurnal Zaporizhzhya. Derzhavne upravlinnya. 2009;(2): 95-99 (Ukr).

Lepshina SM, Mindrul MA, Tishchenko YEV, Obukhova NV. Ispol’zovaniye interaktivnykh metodov obucheniya v samostoyatel’noy auditornoy rabote studentov meditsinskogo universiteta. Tuberkuloz, lehenevi khvoroby, VIL-infektsiya. 2012;(3):100-105 (Rus).

Petrenko VI, Dolynska MH, Hultay VV, ta in. Resursnyy tsentr z tuberkulozu - persha v Ukrayini kompleksna platforma dlya symulyatsiynoho do- ta pislyadyplomnoho navchannya medykiv ta spetsialistiv nemedychnykh haluzey, zaluchenykh do kontrolyu za tuberkulozom. Tuberkuloz, lehenevi khvoroby, VIL-infektsiya. 2017;(1):16-19 (Ukr).

Todoriko LD, Todoriko AD, Podverbetskaya YeV. Razvitiye tvorcheskikh sposobnostey i psikhologicheskiye aspekty prepodavaniya v vysshey meditsinskoy shkole. Chayankova GM, redaktor. Materialy V mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii Ministerstva obrazovaniya resp. Belarus’; 2014; Gomel. Gomel: BelGUT; 2014:71-73 (Rus).

Todoriko LD, Petrenko VI, Shevchenko OS, Todoriko AD, Semyaniv IO. Perspektyvy vyshchoyi osvity u dynamitsi zmin koordynat komunikatyvnoho prostoru. Tuberkuloz, lehenevi khvoroby, VIL-infektsiya. 2017;29(2):80-83 (Ukr).

Todoriko LD, Semyaniv IO, Yeremenchuk IV. Suchasni tekhnolohiyi navchannya u vyshchiy medychniy shkoli. Materialy Vseuk. navch.-nauk. konf. z mizhnar. uchastyu «Dosyahnennya i perspektyvy vprovadzhennya kredytno-modulnoyi systemy orhanizatsiyi navchalnoho protsesu u vyshchykh medychnykh (farmatsevtychnomu) navchalnykh zakladakh Ukrayiny za dopomohoyu videokonferents-zvyazku)»; 2014 Trav 15-16; Ternopil. Ternopil: TDMU; 2014:311-312 (Ukr).

Todoriko LD, Todoriko AD, Yeremenchuk IV. Innovatsiyni tekhnolohiyi ta vprovadzhennya interaktyvnoho navchannya v ramkakh Bolonskoho protsesu. Materialy mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf. «Vyshcha osvita v Ukrayini i Bolonskyy protses: stan, problemy i perspektyvy»; 2013 Trav 24 - Hrud 01; 2013:70-73 (Ukr).

Todoriko LD, Todoriko AD, Semyaniv IO. Pedahohichno-psykholohichni aspekty zastosuvannya informatsiynykh tekhnolohiy navchannya pry pidhotovtsi maybutnoho likarya. Materialy ХII Vseukrayinskoyi navchalno-metodychnoyi konferentsiyi z mizhnarodnoyu uchastyu, prysvyachenoyi pamyati rektora, chl.kor. NAMN Ukrayiny, prof. L.Ya. Kovalchuka «Realizatsiya zakonu Ukrayiny «Pro vyshchu osvitu» u vyshchiy medychniy ta farmatsevtychniy osviti Ukrayiny»; 2015 Trav 21-22; Ternopil. Ternopil: TDMU «Ukrmedknyha»; 2015:234-235 (Ukr).

Todoriko LD, Shevchenko OS, Shevchenko RS. Vplyv stylyu pedahohichnoyi diyalnosti vykladacha na stavlennya studenta do navchannya. Materialy ХIII Vseuk. nauk. prakt. konf. z mizhnar. uchastyu «Aktualni pytannya yakosti medychnoyi osvity (z dystantsiynym pidyednannyam VM (F) NZ Ukrayiny za dopomohoyu videokonferents-zvyazku)»; 2016 Trav 12-13; Ternopil. Ternopil: TDMU; 2016;1:114-115 (Ukr).

Todoriko LD, Boiko AV, Semianiv IO, et al. The role of up-to-date teaching technologies in learning phthisiology timely questions under conditions of prospective organization of the health care industry. Klinichna ta eksperymentalna patolohiya. Chernivtsi: BDMU. 2013;12(3): 211-213.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Огляди