Перспективи впровадження консультативно-індивідуальної та симуляційної форми навчання у систему вищої медичної освіти України
DOI:
https://doi.org/10.30978/TB2019-1-81Ключові слова:
симуляційна медицина, консультативно-індивідуальна форма, інформаційно-комунікативні технологіїАнотація
Трансформація методології навчання в європейських університетах відбувається через збільшення питомої ваги самонавчання за методикою консультативно-індивідуальної форми із залученням платформи симуляційного центру, що є однією з умов запровадження фундаментального освітнього принципу в реаліях глобалізації та трансформації в постіндустріальне середовище — безперервна освіта протягом усього життя.
Інформаційно-комунікативні технології (ІКТ) розвивають ідеї програмованого навчання, відкривають абсолютно нові, ще до кінця не досліджені технологічні варіанти засвоєння інформації, пов’язані з унікальними можливостями сучасних комп’ютерів і телекомунікацій. Прикладом цього є впровадження телемедицини, що дає змогу проводити високого рівня консультації та вести дебати у реальному часі за участі широкого кола різнопрофільних фахівців у форматі «лікарські дебати». Перспективами вищої освіти стають «хмаркові технології», а освіта перестає обмежуватися якимись часовими та просторовими рамками. Цьому сприяють створення широкої бібліотечної мережі, суттєве розширення представлення наукової літератури на Інтернет-ресурсах з безкоштовним доступом до електронно-інформаційних носіїв.
Висновки. Складний період освітніх інтеграційних процесів та реформаторських змін передбачає ефективне впровадження досвіду розвинених країн для підготовки мобільного творчого спеціаліста високої кваліфікації з широким залученням потенціалу когнітивно-креативних та інтелектуально-творчих напрямів через впровадження консультативно-індивідуальної форми навчання з широким застосуванням можливостей симуляційної медицини у систему вищої медичної освіти України. Створення електронних ресурсних центрів є ефективним інструментом не тільки симуляційного навчання, а й об’єктивного оцінювання професійної компетентності, а також є підґрунтям для управлінських рішень стосовно контролю за якістю надання та виконання медичних послуг.
Посилання
Boychuk TM, Herush IV, Khodorovskyy VM. Server dystantsiynoho navchannya BDMU - efektyvnyy instrument orhanizatsiyi ta kontrolyu samostiynoyi roboty studentiv. Materialy Х yuvileynoyi Vseukrayinskoyi navchalno-naukovoyi konferentsiyi z mizhnarodnoyu uchastyu «Kredytno-modulna systema orhanizatsiyi navchalnoho protsesu u vyshchykh medychnykh (farmatsevtychnomu) navchalnykh zakladakh Ukrayiny na novomu etapi». 2013;(2): 3-76 (Ukr).
Kozar TP. Rozvytok systemy osvity Ukrayiny na rynku mizhnarodnykh osvitnikh posluh. Derzhava ta rehiony: naukovo-vyrobnychyy zhurnal Zaporizhzhya. Derzhavne upravlinnya. 2009;(2): 95-99 (Ukr).
Lepshina SM, Mindrul MA, Tishchenko YEV, Obukhova NV. Ispol’zovaniye interaktivnykh metodov obucheniya v samostoyatel’noy auditornoy rabote studentov meditsinskogo universiteta. Tuberkuloz, lehenevi khvoroby, VIL-infektsiya. 2012;(3):100-105 (Rus).
Petrenko VI, Dolynska MH, Hultay VV, ta in. Resursnyy tsentr z tuberkulozu - persha v Ukrayini kompleksna platforma dlya symulyatsiynoho do- ta pislyadyplomnoho navchannya medykiv ta spetsialistiv nemedychnykh haluzey, zaluchenykh do kontrolyu za tuberkulozom. Tuberkuloz, lehenevi khvoroby, VIL-infektsiya. 2017;(1):16-19 (Ukr).
Todoriko LD, Todoriko AD, Podverbetskaya YeV. Razvitiye tvorcheskikh sposobnostey i psikhologicheskiye aspekty prepodavaniya v vysshey meditsinskoy shkole. Chayankova GM, redaktor. Materialy V mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii Ministerstva obrazovaniya resp. Belarus’; 2014; Gomel. Gomel: BelGUT; 2014:71-73 (Rus).
Todoriko LD, Petrenko VI, Shevchenko OS, Todoriko AD, Semyaniv IO. Perspektyvy vyshchoyi osvity u dynamitsi zmin koordynat komunikatyvnoho prostoru. Tuberkuloz, lehenevi khvoroby, VIL-infektsiya. 2017;29(2):80-83 (Ukr).
Todoriko LD, Semyaniv IO, Yeremenchuk IV. Suchasni tekhnolohiyi navchannya u vyshchiy medychniy shkoli. Materialy Vseuk. navch.-nauk. konf. z mizhnar. uchastyu «Dosyahnennya i perspektyvy vprovadzhennya kredytno-modulnoyi systemy orhanizatsiyi navchalnoho protsesu u vyshchykh medychnykh (farmatsevtychnomu) navchalnykh zakladakh Ukrayiny za dopomohoyu videokonferents-zvyazku)»; 2014 Trav 15-16; Ternopil. Ternopil: TDMU; 2014:311-312 (Ukr).
Todoriko LD, Todoriko AD, Yeremenchuk IV. Innovatsiyni tekhnolohiyi ta vprovadzhennya interaktyvnoho navchannya v ramkakh Bolonskoho protsesu. Materialy mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf. «Vyshcha osvita v Ukrayini i Bolonskyy protses: stan, problemy i perspektyvy»; 2013 Trav 24 - Hrud 01; 2013:70-73 (Ukr).
Todoriko LD, Todoriko AD, Semyaniv IO. Pedahohichno-psykholohichni aspekty zastosuvannya informatsiynykh tekhnolohiy navchannya pry pidhotovtsi maybutnoho likarya. Materialy ХII Vseukrayinskoyi navchalno-metodychnoyi konferentsiyi z mizhnarodnoyu uchastyu, prysvyachenoyi pamyati rektora, chl.kor. NAMN Ukrayiny, prof. L.Ya. Kovalchuka «Realizatsiya zakonu Ukrayiny «Pro vyshchu osvitu» u vyshchiy medychniy ta farmatsevtychniy osviti Ukrayiny»; 2015 Trav 21-22; Ternopil. Ternopil: TDMU «Ukrmedknyha»; 2015:234-235 (Ukr).
Todoriko LD, Shevchenko OS, Shevchenko RS. Vplyv stylyu pedahohichnoyi diyalnosti vykladacha na stavlennya studenta do navchannya. Materialy ХIII Vseuk. nauk. prakt. konf. z mizhnar. uchastyu «Aktualni pytannya yakosti medychnoyi osvity (z dystantsiynym pidyednannyam VM (F) NZ Ukrayiny za dopomohoyu videokonferents-zvyazku)»; 2016 Trav 12-13; Ternopil. Ternopil: TDMU; 2016;1:114-115 (Ukr).
Todoriko LD, Boiko AV, Semianiv IO, et al. The role of up-to-date teaching technologies in learning phthisiology timely questions under conditions of prospective organization of the health care industry. Klinichna ta eksperymentalna patolohiya. Chernivtsi: BDMU. 2013;12(3): 211-213.