Дистанційне навчання як альтернатива безперервної освіти в умовах пандемії COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.30978/TB2020-4-98Ключові слова:
дистанційна освіта, інформаційні технології, освітнє середовище, COVID-19Анотація
Мета роботи — оцінити проблеми та переваги дистанційного навчання (ДН) як альтернативи для безперервної освіти в медичних навчальних закладах ІІІ—ІV рівнів акредитації в умовах пандемії COVID-19.
Матеріали та методи. Використано тестовий доступ до повнотекстових і реферативних баз даних, проведено метааналіз сучасних літературних джерел, частину з яких обрано для докладнішого висвітлення, а також використано дані щодо досвіду застосування онлайн-методів навчання на базі кафедри фтизіатрії та пульмонології Буковинського державного медичного університету.
Результати та обговорення. Для проведення навчальних занять в онлайн-режимі вибрано сервіс Google Hangouts Meet — https://meet.google.com. Для створення розкладу навчальних занять в онлайн- режимі за допомогою сервісу відеоконференцій Google Hangouts Meet використано сервіс Google Calendar — https://calendar.google.com. У навчальному процесі під час ДН на кафедрах використовують різноманітні новітні комплекси навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін з елементами пояснювально-ілюстративного та проблемного навчання. При контролі знань під час ДН використовують такі методи педагогічного контролю: тестовий, письмовий (наприклад, написання у чаті відповіді на питання, що відсилаються викладачу через Інтернет-технології, або спілкування студента через чат з викладачем і групою); усний (наприклад, використання аудіо- та відеоконференцій). Цей метод дає змогу вирішити проблему особистісного контролю знань, адже при ДН може виникнути ситуація, що за студента вирішує завдання інша людина. Для підвищення ефективності контролю знань та умінь студентів при ДН потрібно використовувати сукупність різних видів та методів педагогічного контролю.
Висновки. Нова форма ДН в сучасних реаліях пандемії COVID-19 в онлайн-режимі успішно впроваджена і триває її реалізація. Вагомим недоліком такого навчання є залежність ефективного проведення занять в онлайн-режимі від налагодженої мережі Інтернет та якості технічного забезпечення.
Посилання
Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny vid 25.04.2013 # 466 «Pro zatverdzhennya Polozhennya pro dystancijne navchannya».
Semyaniv IA, Todoriko LD, Semyaniv MM. Koncepciya informatizacii uchebnogo processa s pomoshchyu distancionnogo obucheniya «MOODLE» dlya podgotovki studentov-medikov. Materialy VI mezhregionalnoj nauchno-prakticheskoj i uchebno-metodicheskoj konferencii s mezhdunarodnym uchastiem «Aktualnye problemy tuberkuleza». Tver4 2017:133-139.
Todoriko LD. Rol sovremennyh tekhnologij obucheniya v usvoenii aktualnyh voprosov ftiziatrii. Materialy VI mezhregionalnoj nauchno-prakticheskoj i uchebno-metodicheskoj konferencii s mezhdunarodnym uchastiem «Aktualnye problemy tuberkuleza». Tver; 2017:182-188.
Todoriko LD, Todoriko AD, SHevchenko OS, i dr. Innovacionnye tekhnologii — platforma dlya vnedreniya interaktivnogo obucheniya v medicine. Materialy VI mezhregionalnoj nauchno-prakticheskoj i uchebno-metodicheskoj konferencii s mezhdunarodnym uchastiem «Aktualnye problemy tuberkuleza». Tver; 2017:177-182.
Todoriko LD, Petrenko VI, Shevchenko OS, ta in. Perspektyvy vprovadzhennya konsultatyvno-indyvidualnoyi ta symulyacijnoyi formy navchannya u systemu vyshhoyi medychnoyi osvity Ukrayiny. Tuberkuloz, legenevi xvoroby, VIL-infekciya. 2019;36(1):81-85. doi:10.30978/TB2019-1-81.
Shevchenko OS, Petrenko VI, Todoriko LD, ta in. Dystancijne navchannya u medychnij osviti: svitovyj dosvid. Tuberkuloz, legenevi xvoroby, VIL-infekciya. 2020;40(1):85-89. doi: 10.30978/TB2020-1-97.
Buabeng-Andoh C, Totimeh F. Teachers innovative use of c omputer technologies in classroom: A case of selected Ghanaian schools. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology. 2012;8(3):22-34.
Ertmer PA, Otternbreit Leftwich AT. Teacher technology change: How knowledge, confidence, beliefs, and culture intersect. Journal of Research on Technology in Education. 2019;42:255-284. doi:10.1080/15391523.2010. 10782551.
European Respiratory Journal [Internet]. Flagship scientific journal of ERS; 2020. https://erj.ersjournals.com/content/early/2020/05/13/13993003.01398-2020.article-info.
Fu JS. ICT in education: a critical literature review and its implications. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology. 2013;9(1):112-125.
Geng S, Law KMY, Niu B. Investigating self-directed learning and technology readiness in blending learning environment. International Journal of Educational Technology in Higher Education. 2019;16(17). doi:10.1186/s41239-019-0147-0
Huang RH, Liu DJ, Tlili A, et al. Handbook on Facilitating Flexible Learning During Educational Disruption: The Chinese Experience in Maintaining Undisrupted L earning in COVID 19 Outbreak. 2020. https://iite.unesco.org/wp content/uploads/2020/03/Handbook-on-Facilitating-Flexible-Learning-in-COVID-19 Outbreak SLIBNU V1.2 20200315.pdf.
Incheon Declaration and SDG4 — Education 2030 Framework for Action. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000245656.
Jesse GR. Smartphone and app usage among college students: using smartphones effectively for social and educational needs. Proceedings of the EDSIG Conference. 2015:1-13.
Li S, Yamaguchi S, Takada JI. Understanding factors affecting primary school teachers use of ICT for student centered education in Mongolia. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology. 2018;14(1):103-117.
Mirzajani H, Mahmud R, Fauzi Mohd Ayub A, Wong SL. Teachers acceptance of ICT and its integration in the classroom. Quality Assurance in Education. 2016;24(1):26-40. doі:10.1108/QAE 06 2014 0025.
Murgatrotd, S. COVID 19 and Online Learning. 2020.
Stop TB Partnership [Internet]. Le Grand-Saconnex, Geneva; 2020. http://www.stoptb.org/covid19maps.asp.
Thomas OO, Israel OO. Effectiveness of animation and multimedia teaching on students performance in science subjects. British Journal of Education, Society & Behavioural Science. 2013;4(2):201-210. doi:10.9734/BJESBS/2014/3340.
Vrasidas C. The rhetoric of reform and teachers use of ICT. British Journal of Educational Technology. 2015;46(2):370-380. doi:10.1111/bjet.12149.
Wahab A. Online and remote learning in higher education institutes: a necessity in light of COVID-19 pandemic. Higher Education Studies. 2020;10(3):16-25. doi:10.5539/hes.v10n3p16.
World Health Organisation [Internet]. The World Health Assembly; 2020. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019.
Zhang W, Wang Y, Yang L, Wang C. Suspending Classes Without Stopping Learning: Chinas Education Emergency Management Policy in the COVID 19 Outbreak. Journal of Risk and Financial Management. 2020;13(55):1-6. doi:10.3390/jrfm13030055.