Проблеми і переваги інтеграції онлайн-навчання у вищих навчальних закладах в умовах пандемії COVID-19

Автор(и)

  • O.S. Shevchenko Харківський національний медичний університет, Ukraine
  • L.D. Todoriko ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет», Чернівці, Ukraine
  • V.I. Petrenko Національний медичний університет імені О.О. Богомольця, Київ, Ukraine
  • R.S. Shevchenko Харківський національний медичний університет, Ukraine
  • I.A. Ovcharenko Харківський національний медичний університет, Ukraine
  • O.O. Pohorielova Харківський національний медичний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30978/TB2020-4-91

Ключові слова:

онлайн-навчання, дистанційна освіта, інтерактивні технології, COVID-19

Анотація

Мета роботи — оцінити особливості інтеграції онлайн-навчання у вищих навчальних закладах за умов пандемії COVID-19.

Матеріали та методи. Для досягнення мети нами було проведено метааналіз понад 50 літературних джерел, 20 з яких обрано для більш детального висвітлення, а також використано дані щодо досвіду застосування онлайн-методів навчання на кафедрах фтизіатрії та пульмонології Харківського національного медичного університету та Буковинського державного медичного університету.

Результати та обговорення. Для забезпечення асинхронної частини дистанційного навчання кафед­рою фтизіатрії та пульмонології Харківського національного медичного університету було створено дистанційні курси з дисциплін, що викладаються на кафедрі на платформі Moodle. Курси побудовано відповідно до тематичних планів кафедри. Навчальні матеріали до теми викладено в різних форматах: файл, веб-сторінка, відео, активне посилання на Інтернет-ресурс тощо, до кожної теми розроблено тестові завдання. Крім того, до онлайн-ресурсів додано презентації лекцій з текстовим супроводом.
На кафедрі фтизіатрії та пульмонології Буковинського державного медичного університету (БДМУ) розпочато проведення навчальних занять в онлайн-режимі відповідно до наказів БДМУ: «Про запровадження карантину в університеті» за № 129-Адм. від 12.03.2020 р. та «Про затвердження інструкції для викладачів щодо проведення навчальних занять в онлайн-режимі за допомогою сервісу відеоконференцій» за № 130-Адм. від 12.03.2020 р. За дистанційною формою навчання у форматі онлайн проведено підсумкові модульні контролі та державні іспити. Чернівецька область перебувала в червоній зоні карантинних заходів включно до 21 вересня. Так, навчальний процес відбувався в БДМУ винятково за дистанційною формою за допомогою сервісу відеоконференцій. Для проведення навчальних занять в онлайн-режимі вибрано сервіс GoogleHangoutsMeet — https://meet.google.com. Для створення розкладу навчальних занять в онлайн-режимі за допомогою сервісу відеоконференцій GoogleHangoutsMeet використано сервіс GoogleCalendar — https://calendar.google.com.

Висновки. Попри низку проблем у впровадженні технологій онлайн-навчання, зокрема таких як недостатня технічна забезпеченість, недосконале володіння методологією сучасних цифрових навичок учасниками освітнього процесу, необхідність швидкої зміни підходів до безперервного викладання в умовах пандемії COVID-19 стала потужним поштовхом у розвитку та впровадженні інформаційно-комунікативних технологій в освіті, що надалі може мати позитивні наслідки для підвищення якості навчання, збільшення мотивації студентів та їхньої задоволеності навчальним процесом.

Біографії авторів

O.S. Shevchenko, Харківський національний медичний університет

Шевченко Ольга Станіславна
д. мед. н., проф., зав. кафедри фтизіатрії та пульмонології
61062, м. Харків, просп. Науки, 4

L.D. Todoriko, ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет», Чернівці

Тодоріко Лілія Дмитрівна
д. мед. н., проф., зав.  кафедри фтизіатрії та пульмонології 

V.I. Petrenko, Національний медичний університет імені О.О. Богомольця, Київ

Петренко Василь Іванович
д. мед. н., проф., зав. кафедри фтизіатрії та пульмонології 

R.S. Shevchenko, Харківський національний медичний університет

Шевченко Ростислав Станіславович
д. мед. н., проф., зав. кафедри загальної хірургії № 1

I.A. Ovcharenko, Харківський національний медичний університет

Овчаренко Ірина Анатоліївна
асист. кафедри фтизіатрії та пульмонології

O.O. Pohorielova, Харківський національний медичний університет

Погорєлова Ольга Олександрівна
аспірантка кафедри фтизіатрії та пульмонології

Посилання

Todoriko LD, Petrenko VI, Shevchenko OS, ta in. Prospects for the introduction of the consultative-individual and simulation forms of education in the system of higher medical education in Ukraine [ukrainian]). Tuberkuloz, legenevi xvoroby, VIL-infekciya. 2019;36(1):81-85. doi:10.30978/TB2019-1-81.

Shevchenko OS, Petrenko VI, Todoriko LD, ta in. Distance learning in medical education: worldexperience [ukrainian]. Tuber­kuloz, legenevi xvoroby, VIL-infekciya. 2020;40(1):85-89. doi:10.30978/TB2020-1-97.

Buabeng-Andoh C, Totimeh F. Teachers’ innovative use of c omputer technologies in classroom: A case of selected Ghanaian schools. International Journalo f Education and Development using Information and Communication Technology. 2012;8(3):22-34.

Ertmer PA, Otternbreit Leftwich AT. Teacher technology change: Howknowledge, confidence,beliefs, andcultureintersect. Journal of Researchon Technologyin Education. 2019;42:255-284. doi:10.1080/15391523.2010.10782551.

Fu JS. ICT ineducation: a critical literature review and it simplications. International Journal of Education and Development using Information and Communication Techno­logy. 2013;9(1):112-125.

Geng S, Law KMY, Niu B. Investigating self-directed learning and technology readiness in blending learning environment. International Journal of Educational Technology in Higher Education. 2019;16(17). doi:10.1186/s41239-019-0147-0.

Griffin MD. Millennials rising: the next great generation. Journal of Consumer Marketing. 2002;19(3):282-285. doi:10.1108/jcm.2002.19.3.282.4.

Hennessy S, Deaney R, Ruthven K. Situated expertise in integrating use of multimedia simulation in to secondary science teaching. International Journal of Science Education. 2006;28(7):701-732. doi:10.1080/ 095006905 00404656.

Huang RH, Liu DJ, Tlili A, et al. Handbook on Facilitating Flexible Learning During Educational Disruption: The Chinese Experience in Maintaining Undisrupted L earningin COVID 19 Outbreak. 2020. https://iite.unesco.org/wp content/uploads/2020/03/Handbook-on-Facilitating-Flexible-Lear ning-in-COVID-19 Outbreak SLIBNU V1.2 20200315.pdf.

In cheon Declarationand SDG4 - Education 2030 Frame work for Action. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000245 656.

Jesse GR. Smartphone and app usage among college students: using smartphones effectively for social and educational needs. Proceedings of the EDSIG Conference. 2015:1-13.

Lanzilotti R, Ardito C, Costabile MF, DeAngeli A. ELSE methodology: a systematic approach to the e-learning systems evaluation. Educational Technology & Society. 2006;9(4):42-53.

Li S, Yamaguchi S, Takada JI. Understanding factors affecting primary school teachers’ use of ICT for student centered educationin Mongolia. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology. 2018;14(1):103-117.

Mirzajani H, Mahmud R, FauziMohdAyub A, Wong SL. Teachers’ acceptance of ICT and its integration in the classroom. Quality Assurancein Education. 2016;24(1):26-40. doі:10.1108/QAE 06 2014 0025.

Murgatrotd S. COVID 19 and Online Learning. 2020.

Prensky M. Digital natives, digital immigrants. On the Horizon. 2001;9(5):1-6. doi:10.1108/10748120110424816.

Ruzgar NS. A research on the purpose of Internet usage and learning via Internet. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 2005;4(4):27-32.

Tapscott, D. Growing updigital: the rise of the netgeneration. NewYork: McGrawHill. 1998.

Thomas OO, Israel OO. Effectiveness of animation and mul­timedia teaching on students ’performance in science subjects//British Journal of Education, Society & Behavioural Science. 2013;4(2):201-210. doi:10.9734/BJESBS/ 2014/3340.

Vrasidas C. The rhetoric of reform and teachers’ use of ICT. British Journal of Educational Technology. 2015;46 (2):370-380. doi:10.1111/bjet.12149.

Wahab A. Online and remote learning in higher education institutes: a necessity in light of COVID-19 pandemic. Higher Education Studies. 2020;10(3):16-25. doi:10.5539/hes.v10n3p16.

Zhang W, Wang Y, Yang L, Wang C. Suspending Classes Without Stopping Learning: China’s Education Emergency Management Policyinthe COVID 19 Outbreak. Journal of Risk and Financial Management. 2020;13(55):1-6. doi:10.3390/jrfm13030055.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-17

Номер

Розділ

Освіта